Leisti

2022 metais Susisiekimo ministerijai kartu su išorės konsultantais parengus skrydžių Lietuvai strategiškai svarbiomis kryptimis skatinimo planą – Lietuvos oro uostai pristato naują skatinimo modelį ir skelbia tarptautinį kvietimą oro bendrovėms teikti paraiškas dalyvauti reguliaraus skrydžio tarp Vilniaus (VNO) ir Londono Sičio (LCY) oro uostų operatoriaus atrankoje.  

Numatoma, kad sutartis su geriausią bendradarbiavimo pasiūlymą pateikusia oro bendrove, atlikus visas reikalingas kvalifikacijos patikrinimo ir bendro verslo plano rengimo procedūras, galėtų būti pasirašyta iki šių metų rugsėjo, o skrydžiai pagal naują modelį galėtų prasidėti rudens viduryje. 

Oro bendrovės savo pasiūlymus Lietuvos oro uostams gali teikti nuo šiandien iki birželio 9 dienos. Visi pateikti pasiūlymai bus vertinami pagal kvietimo sąlygose nustatytus kriterijus. Atsižvelgiant į tai, kad skrydis šia kryptimi yra itin svarbus verslo keleiviams, atrankos kriterijais taip pat siekiama užtikrinti, jog skrydžiai būtų vykdomi šio segmento keleiviams patogiais laikais ir dažniais. 

„Tai pirmas kartas, kai skrydžiai susisiekimui Lietuvai strategine kryptimi inicijuojami pagal rizikos pasidalijimo partnerystės modelį. Iš įvairių skrydžių skatinimo alternatyvų šis modelis parinktas kaip tinkamiausias, siekiant didinti Lietuvos pasiekiamumą oru. Londono Sitis – pirmiausia pradedama skrydžių kryptis, nes svarbu ją užtikrinti verslo bendruomenei ir turizmo plėtrai“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis 

Anot Lietuvos oro uostų laikinojo vadovo Aurimo Stikliūno, šis naujasis skatinimo modelis yra paremtas ilgalaike Lietuvos oro uostų ir skrydžius vykdysiančių oro linijų partneryste – dėl konkrečios krypties bus sudaroma ne ilgesnė nei 15 metų trukmės investicinė sutartis tarp Lietuvos oro uostų ir oro bendrovės. Abi sutarties šalys jos įgyvendinimo metu prisiims tiek su skrydžio vykdymu susijusias finansines rizikas, tiek ir dalinsis skrydžio generuojama finansine nauda. Šis finansinių rizikų ir naudų pasidalijimas bus paremtas bendrame Lietuvos oro uostų ir geriausią pasiūlymą pateikusios oro bendrovės verslo plane nustatytomis sąlygomis. 

„Šio investicijų modelio startas yra labai svarbus strateginis pokytis visai šaliai, kuris, tikiu, suformuos gerąją praktiką ir būsimų krypčių skatinimui pagal taikomą modelį. Ateityje, skyrus šalies biudžete papildomas lėšas, planuojant tolesnius veiksmus tai bus tvirtas pagrindas planuojant maršrutų plėtrą. Reikia gerai suprasti, kad verslui aktualių skrydžių skatinimas, atsižvelgiant į mūsų šalies rinkos, esamos paklausos dydį, yra tiesiogiai susijęs su papildomomis pačios šalies investicijomis. Tai modelio analizėje pabrėžė užsienio konsultantai, tai matome ir mes, vertinant Europos aviacijos tendencijas“, - tvirtina A. Stikliūnas.  

Jungtinės Karalystės sostinė yra ir tarp prioritetinių atvykstamojo turizmo krypčių, todėl tiesioginis skrydis į Londono centrą - privalumas šio segmento keleivių pritraukimui. Tikimasi, kad tuo pasinaudos ir už atvykstamąjį turizmą atsakingos Lietuvos institucijos bei skirs tinkamą dėmesį paklausos skatinimui. 

Primenama, kad oro bendrovė „LOT Polish Airlines“ yra laimėjusi 2018 m. skelbtą viešą atranką, leidžiančią valstybėms remti ypatingos svarbos skrydžius Europos Sąjungos viduje. Skrydžiai tarp Vilniaus ir Londono Sičio prasidėjo 2019 m. gegužės 1 dieną ir pagal sutartį su Lenkijos oro linijomis „LOT Polish Airlines“ bus vykdomi iki šių metų rugsėjo 30 dienos. Nuo 2019 m. įgyvendinamas projektas – viena iš nedaugelio Europos Komisijos reguliavimo išimčių, leidžiančių oro bendrovei skirti valstybės pagalbą skrydžio vykdymui. Jungtinei Karalystei pasitraukus iš Europos Sąjungos, finansavimo pagal šį modelį pratęsti nėra galima, nes jis gali būti taikomas tik ES teritorijoje. 

Daugiau informacijos apie reguliarių skrydžių (VNO-LCY) operatoriaus atranką rasite čia. 

Paskutinė atnaujinimo data: 2023 05 26

Susijusios naujienos

Lietuvos oro uostuose pradėta taikyti išankstinio skrydžių derinimo tvarka - naujas įrankis ES sankcijų apėjimui užkardyti oro uostuose
Plačiau
Atgal