Leisti

Europos Komisija (EK) pagal ES valstybės pagalbos taisykles patvirtino viešosios paramos priemonę, skirtą Palangos oro uostui Lietuvoje. Planuojama skirti 10,25 mln. eurų investicinę pagalbą oro uosto infrastruktūrai modernizuoti: oro uosto kilimo ir tūpimo tako, riedėjimo tako ir pietinių bei šiaurinių orlaivių peronų rekonstrukcijai ir inžinerinių sistemų atnaujinimui.

Europos Komisija priemonę vertino pagal ES valstybės pagalbos taisykles, visų pirma pagal 2014 m. Valstybės pagalbos oro uostams ir oro transporto bendrovėms gaires. EK nustatė, kad finansavimas pagerins susisiekimą iš Palangos ir į Palangą bei palengvins regiono vystymąsi, taip pat buvo pabrėžta, kad pagalba yra proporcinga ir apribota iki minimumo – neviršija kapitalo išlaidų finansavimo trūkumo ir didžiausio leistino pagalbos intensyvumo. Be to, EK nustatė, kad pagalba greičiausiai neturės neigiamo poveikio kitų oro uostų, esančių toje pačioje pasiekiamumo zonoje, padėčiai.

2020 metų rudenį Lietuvos oro uostų skelbtą Palangos oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos rangos viešą pirkimą laimėjo Latvijos įmonė „A.C.B.“, kuri jau turi analogiškos patirties rekonstruojant Vilniaus oro uosto kilimo-tūpimo taką 2017 metais. Visus numatytus darbus pirkimą laimėjusi įmonė įsipareigojo atlikti už 13,6 mln. eurų (be PVM).

Likusi bendrų rekonstrukcijos investicijų dalis (be EK patvirtinto investicijų paketo) bus padengta Šiaurės investicijų banko paskola.

Pagrindinio rekonstrukcijos etapo metu (nuo 2021 metų rugsėjo 6 dienos) Palangos oro uosto darbas bus stabdomas pačiam trumpiausiam reikalingam laikotarpiui – 45 dienoms.

Anot Lietuvos oro uostų Operacijų ir infrastruktūros departamento vadovo Dainiaus Čiuplio, Palangos oro uosto esminės infrastruktūros atnaujinimas yra būtina priemonė, kuri buvo planuota siekiant užtikrinti saugą ir gerinti aplinkosauginius sprendimus.

„Palangos oro uosto kilimo ir tūpimo takas pastarąjį kartą rekonstruotas 2007 metais, o tai reiškia, kad jo naudojimo ciklas jau juda pabaigos link ir reikia investicijų į atnaujinimą. Esame įsitikinę, kad strategiškai svarbus Lietuvos pajūrio regiono oro uostas atsigaunant aviacijos rinkai bus populiarus, paklausa keliauti per jį tikrai liks – tai įrodo prieš pandemiją fiksuotas dviženklis keleivių skaičiaus augimas šiame oro uoste. O mūsų pagrindinė užduotis šio projekto kontekste yra užtikrinti, kad aviacijos atsigavimas vyktų saugioje infrastruktūroje bei generuotų pridėtinę vertę visam regionui“, - teigia D.Čiuplys.

Palangos oro uosto takas paskutinį kartą rekonstruotas 2007 metais.

Visą aktualiausią informaciją rasite specialiame Palangos oro uosto rekonstrukcijos polapyje adresu: https://www.palanga-airport.lt/rekonstrukcija

Paskutinė atnaujinimo data: 2021 07 30

Susijusios naujienos

Gyventojų apsaugai nuo triukšmo poveikio Lietuvos oro uostai gali skirti iki 5 mln. eurų
Plačiau
„Wizz Air“ skraidys iš Palangos į Kijevą
Plačiau
Vilniaus ir Palangos oro uostų aviacinių degalų tiekimo infrastruktūrą valdys nauja įmonė: oro uostai ruošiasi tvarių aviacijos degalų tiekimui
Plačiau
Palangos oro uoste sutiktas pirmasis lėktuvas po rekonstrukcijos
Plačiau
Atgal