Lietuvos oro uostų tvarumo pagrindas – įmonės strategija ir 2023 m. III ketvirtį atliktas dvejopo reikšmingumo vertinimas.
Dvejopo reikšmingumo vertinime (žemiau) pateikiamos pagal prioritetą išdėstytos pagrindinės LTOU tvarumo temos aplinkosaugos, socialinės ir valdysenos srityse, kurios yra svarbiausios mūsų suinteresuotoms šalims bei turi didžiausią finansinį ir poveikio reikšmingumą mūsų veiklai. Svarbu pabrėžti, kad visos tvarumo temos dvejopo reikšmingumo vertinime yra svarbios, o mažesnio reikšmingumo suteikimas nereiškia, kad nedėsime pastangų šios kategorijos temoms išpildyti.
Tvarumo temoms nustatyti ir išdėstyti prioritetine tvarka atlikome šiuos žingsnius:
APLINKOSAUGOS SRITIS |
[[#ex]]
POVEIKIS KLIMATO KAITAI IR PRISITAIKYMAS
Ši tema yra viena iš prioritetinių tvarumo temų, tad jos keliami tikslai yra vieni iš įmonės strateginių tikslų:
Pagrindinė programa, kuria vadovaujamės apskaičiuodami ir mažindami CO2 emisijas - speciali oro uostams parengta, pasauliniu mastu pripažinta „Airport Carbon Accreditation” (toliau – ACA) programa, įgyvendinama Tarptautinės oro uostų tarybos (angl. Airport Council International; ACI). Programos reikalavimams atitikti kasmet teikiame ataskaitas, rengiame CO2 mažinimo planus. Mažiausiai kas 2 metus mūsų CO2 emisijų skaičiavimai yra tikrinami sertifikuoto programos vertintojo.
Pagal ACA programą, 2022 m. rugsėjo mėnesį Vilniaus oro uostas perėjo į trečiąjį tarptautinės programos etapą, kuris vadinasi - optimizavimas (angl. optimisation), o Kauno ir Palangos oro uostai į antrąjį etapą, kuris vadinasi - mažinimas (angl. reduction).
2023 m. pradžioje patvirtinome Lietuvos oro uostų NET ZERO strategiją, kurios laikantis siekiame užsibrėžtų šios temos tikslų.
VNO | KUN | PLQ | ||||||||
Matavimo vnt. | 2014 | 2023 | Pokytis nuo 20141 | 2018 | 2022 | Pokytis nuo 20181 | 2018 | 2022 | Pokytis nuo 20181 | |
Tiesioginės (Scope 1) emisijos | t CO2 ekv. | 337 | 12943 | 360 | 668 | 689 | -1544 | 219 | 243 | -34 |
Netiesioginės (Scope 2) emisijos | 4031 | 244 | -3787 | 840 | 375 | -465 | 468 | 67 | 401 | |
Kitos netiesioginės (Scope 3) emisijos | n/d | n/d | n/d | n/d | n/d | n/d | n/d | n/d | n/d |
¹Baziniai metai: Remiantis ACA programa, „baziniai“ metai nustatomi kaip atskaitos taškas keliant CO2 mažinimo tikslus, o pasirenkami gali būti bet kurie metai, kuriais duomenys buvo patikrinti sertifikuoto vertintojo. Pirmieji „baziniai“ metai VNO buvo 2014 m., o KUN ir PLQ „baziniai“ metai – 2018 m.
2Scope 2 ir Scope 3 apskaičiuota naudojant „rinkos metodą“ (angl. market based method), vertinant pagal faktinius energijos pirkimus. Skaičiuojant „geografiniu metodu“ (angl. location based method), t. y. pagal šaliai būdingą energijos gamybos pobūdį, 2021 m.
bendrovės Scope 2 ŠESD emisijos būtų VNO: 753 t CO2 ekv.; KUN: 88,5t CO2 ekv.; PLQ: 20,8t CO2 ekv.; Scope 3 VNO būtų 26 998 t CO2 ekv.
32023 m. į VNO 1 apimties emisijų skaičiavimus buvo įtrauktos paviršių nuledinimo medžiagos ir freonai (atitinkamai 582,5 t ir 14,2 t CO2), todėl pokytis įvertintas neįskaičiuojant minėtų emisijų.
42023 m. į KUN ir PLQ 1 apimties emisijų skaičiavimus buvo įtrauktos paviršių nuledinimo medžiagos (atitinkamai 175,3 t ir 57,7 t CO2), todėl pokytis įvertintas neįskaičiuojant minėtų emisijų.
[[#ex]]
[[#ex]]
VANDENILIO PRITAIKYMO AVIACIJOJE PROJEKTAS „BSR HyAirport“
Nuo 2024 metų Vilniaus oro uostas oficialiai pradeda dalyvauti inovatyvių vandenilio sprendimų aviacijos sektoriui paieškos projekte. Projekto „BSR HyAirport" tikslas – ieškoti konkrečių sprendimų kaip pritaikyti oro uostų infrastruktūrą vandeniliu varomiems orlaiviams ateityje, paruošti oro uostus saugoti, perdirbti ir tiekti žaliąjį vandenilį kaip ateities energijos šaltinį aviacijoje.
Viso projekto biudžetas - 4,8 mln. eurų, dalis šių biudžeto investicijų bus skiriama veikloms, kurias koordinuos Vilniaus oro uosto (Lietuvos oro uostai) ekspertai.
Viso projekte dalyvauja daugiau nei 40 skirtingų organizacijų, tarp kurių ir skirtingi Europos oro uostai, ir technologijų kompanijos bei moksliniai centrai.
Projektu bus sukurta unikali platforma, skirta bendrai kurti, įgyvendinti ir išbandyti praktinius sprendimus, skirtus bendriems iššūkiams ir konkretiems vandeniliu varomos aviacijos poreikiams spręsti.
Projektas pradėtas įgyvendinti 2023 m. pabaigoje ir tęsis iki 2026 m. pabaigos.
Daugiau informacijos: https://interreg-baltic.eu/project/bsr-hyairport/
[[#ex]]
[[#ex]]
VANDENS TVARKYMAS
Oro uostų veikloje neišvengiamai susidaro įvairių taršos šaltinių, kurie veikia aplinkos būklę, tad veiklai vykdyti mums suteikti taršos leidimai, kasmet mokame mokesčius už į aplinką patenkančius teršalus. Mūsų tikslas - neviršyti normų ir atitikti visus reikalavimus.
Pagrindinės priemonės:
[[#ex]]
[[#ex]]
ATLIEKŲ TVARKYMAS
Savo veikloje įsipareigojame prisidėti prie Europos žaliojo kurso tikslų ir ilgalaikėje perspektyvoje mažinti į sąvartynus patenkančių atliekų kiekius, gerinti atliekų tvarkymo bei rūšiavimo praktiką, didinti pakartotinai naudojamų ir perdirbamų atliekų dalį bendrame atliekų sraute, į šiuos procesus įtraukiant ir mūsų partnerius bei tiekėjus.
2025 m. planuojame pradėti rengti LTOU Atliekų tvarkymo strategiją, kurios tikslas – išskirti prioritetines atliekų tvarkymo veiklos vystymo kryptis, pagrįstas efektyviu bei ekonomiškai naudingu atliekų tvarkymo procesų įgyvendinimu, atsižvelgiant į žiedinės ekonomikos principus. Atliekų tvarkymo strategijos rengimo metu planuojame atlikti išsamią esamos situacijos analizę, nustatyti rodiklius atliekų tvarkymo pažangai matuoti, iškelti konkrečius tikslus ir uždavinius, parengti veiksmų planą.
Pagrindinės iniciatyvos:
LENTELĖ: pakartotinai naudojamos ir perdirbamos atliekos
2023 | |||
VNO | KUN | PLQ | |
Perdirbti tinkamos atliekos bendrame atliekų sraute, tonomis | 70,432 | 34,46 | 8,522 |
Pavojingos atliekos, nešalinamos sąvartyne, tonomis | 9,069 | 0,466 | 0,794 |
Nepavojingos atliekos, nešalinamos sąvartyne, tonomis | 33,736 | 7,961 | 7,040 |
LENTELĖ: „Maisto bankui" perduotos higienos priemonės, gėrimai ar kiti oro uoste palikti daiktai
METAI | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
KG | 7245,66 | 8187,37 | 5411,96 | 1834,06 | 2995,70 | 6575,40 | 1065,95 |
[[#ex]]
[[#ex]]
TVARUS TRANPORTAS
Ekologiškas transporto parkas yra dalis patvirtintos NET ZERO strategijos, kuri atliepia Lietuvos oro uostų įsipareigojimus mažinti oro uosto poveikį klimato kaitai.
M1, M2 ir N1 kategorijų automobiliai nuomojami trejiems metams, kaskart didinant hibridinių ir elektrinių automobilių skaičių. Planuojama, kad iki 2026-ųjų elektriniai automobiliai sudarys jau pusę transporto parko, o iki 2030 m. visi šių kategorijų automobiliai bus elektriniai. Pavyzdžiui, 2023 metais elektromobiliais buvo pakeista maždaug penktadalis Lietuvos oro uostų darbinių automobilių (plačiau skaityti čia).
Specialiosios transporto priemonės bei įranga (gaisriniai sunkvežimiai, traktoriai, sniego valytuvai, žoliapjovės ir kt.) palaipsniui atnaujinami, renkantis tvariausią rinkoje prieinamą alternatyvą.
[[#ex]]
[[#ex]]
BIOLOGINĖ ĮVAIROVĖ IR TERITORIJOS PLANAVIMAS
Šiuo metu įmonėje taikomos priemonės yra labiau orientuotos į skrydžių saugumą, t.y. siekiant apsaugoti laukinius gyvūnus nuo susidūrimo su orlaiviais , o ne biologinės įvairovės skatinimą. Fiksuojame susidūrimus su laukiniais gyvūnais ir siekiame šį skaičių mažinti įvairiomis priemonėmis.
Daugiau konkrečių tikslų šiai temai kol kas neturime, tačiau diskutuojame ir dėliojamės planus, kaip ateityje galėtume prisidėti prie biologinės įvairovės skatinimo ir darnios teritorijos planavimo.
[[#ex]]
[[#ex]]
ORO KOKYBĖ
Oro teršalų išmetimus į atmosferą oro uostuose generuoja įvairūs operatoriai: oro vežėjai, antžeminių paslaugų įmonės, oro uosto infrastruktūros objektuose vykdomos veiklos, kitos oro uostuose veikiančios įmonės. LTOU yra atsakingi už savo veiklos daromą poveikį aplinkos orui ir kaip taršos šaltinių naudotojas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
Taikomos priemonės:
LTOU siekiame nuolat gerinti oro uostų aplinkosauginį veiksmingumą ir imamės infrastruktūrinių pokyčių, siekiant mažinti CO2 pėdsaką. Apie tai plačiau aprašoma Poveikio klimato kaitai ir prisitaikymo temoje.
[[#ex]]
SOCIALINĖ SRITIS
|
[[#ex]]
SKRYDŽIŲ SAUGA IR AVIACIJOS SAUGUMAS
Ugdyti saugumo kultūrą ir užtikrinti saugą yra viena svarbiausių mūsų tvarumo temų. Šios temos valdymas apima dvi sritis: saugą ir saugumą.
SAUGUMAS
Aviacijos saugumas, kaip ir sauga, yra esminė mūsų veiklos sėkmės sąlyga. Įmonėje yra įgyvendinamos priežiūros institucijos (TKA) patvirtinta Saugumo politika bei vidinė Aviacijos saugumo programa, parengta remiantis Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) reikalavimais. Programoje yra numatyti veiksmai ir priemonės saugumo kultūros ugdymui ir puoselėjimui. Į saugumo užtikrinimą yra įsitraukę ir visi LTOU aviacinės veiklos partneriai. Tobulindami saugumo procedūras, stiprindami kibernetinį saugumą oro uostuose nuolat diegiame naujus technologinius sprendimus, bendradarbiaujame ir dalinamės gerosiomis praktikomis su atsakingomis valstybės institucijomis.
Siekdami, kad saugumas tarp darbuotojų būtų dar aiškiau suvokiamas kaip organizacinės kultūros dalis, planuojame tam skirti daugiau dėmesio vidinėje komunikacijoje.
Bendrai saugumo temai esame išsikėlę strateginį tikslą - AloSec (tinkamas aviacijos saugumo lygio užtikrinimas, %).
LENTELĖ: strateginis rodiklis AloSec, %
METAI | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 |
TIKSLAS | ≥87,17 | ≥88,17 | ≥89,17 | ≥90,17 | ≥91 |
SAUGA
Oro uostuose atliekant visas antžemines operacijas privalome užtikrinti aukščiausią saugos lygį: užkirsti kelią pavojingų situacijų susidarymui, pašalinti avarijų ir bet kokių incidentų galimybę. Saugos valdymas LTOU atitinka Europos aviacijos saugumo agentūros (angl. European Aviation Safety Agency, EASA) reikalavimus. Visuose oro uostuose taikoma veiklos priežiūros institucijos (TKA) patvirtinta Saugos valdymo sistema, kurios sudedamoji dalis – Saugos politika. Politikoje apibrėžiama, kad aviacijos sauga yra aukščiausias Įmonės prioritetas prieš bet kokį komercinį, operacinį, aplinkos ar socialinį interesą.
Visiems LTOU aviacinės veiklos partneriams taikomas tas pats reglamentavimas (pagal veiklos apimtį), visi veikia tų pačių saugos valdymo sistemų pagrindu. Siekiant dar labiau pagerinti Saugos valdymo sistemos efektyvumą, esame numatę sudaryti saugos komitetus, per kuriuos į aktyvų saugos valdymą įtrauksime dar didesnę partnerių dalį.
Bendrai saugos temai esame išsikėlę strateginį tikslą - ALoSP (bendro saugios veiklos lygio užtikrinimas, %).
LENTELĖ: strateginis rodiklis AloSP, %
METAI | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
TIKSLAS | 90,17 % | 92,79 % | 94,63 % | 95,63 % | 96,63 % |
FAKTAS | 91,79 % | 93,63 % | - | - | - |
[[#ex]]
[[#ex]]
DIRBANČIŲJŲ ORO UOSTE SAUGA
Saugios darbo sąlygos yra viena iš svarbiausių sričių sėkmingai oro uostų veiklai, todėl siekiame, kad mūsų darbuotojai ir partneriai dirbtų saugioje aplinkoje ir patirtų kuo mažiau nelaimingų atsitikimų.
DARBUOTOJŲ SAUGA
Darbuotojų sauga ir sveikata yra mūsų prioritetas. Keliame sau tikslą, kad kasmet darbuotojų nelaimingų atsitikimų (lengvų, sunkių ar mirtinų) skaičius būtų lygus nuliui.
Dėl oro uostų veiklos specifikos, LTOU yra atliekama įvairių darbų, siejamų su aukštesne nei įprasta rizika patirti traumą ar neigiamą poveikį sveikatai, tarp jų – specialių sniego valymo, gaisro gesinimo transporto priemonių vairavimas, gaisrų gesinimo, gelbėjimo darbai, darbai atliekami neįprastomis oro sąlygomis, darbas kitomis sveikatai kenksmingomis sąlygomis (triukšmas, vibracija, oro ir darbo aplinkos temperatūra), darbas aukštyje, kita. Siekiant užtikrinti visapusiškai saugią darbo aplinką ir tinkamai pasirūpinti darbuotojų sveikata įmonėje:
LENTELĖ: darbuotojų nelaimingi atsitikimai, vnt.
2023 m. |
2023 m. | |
Lengvi nelaimingi atsitikimai darbe |
3 vnt. |
0 vnt. |
Sunkūs nelaimingi atsitikimai darbe |
0 vnt. |
0 vnt. |
Mirtini nelaimingi atsitikimai darbe |
0 vnt. |
0 vnt. |
PARTNERIŲ SAUGA
Visuose trijuose oro uostuose dirba daugybė mūsų veiklos partnerių. Jų sauga mums labai svarbi, tad keliame sau tikslą per 2024 m. daugiau fokuso skirti šiai temai.
[[#ex]]
[[#ex]]
ASMENS DUOMENŲ APSAUGA
Esame valstybinės reikšmės infrastruktūra, tad didelį fokusą skiriame kibernetiniam saugumui nuo kurio priklauso ir asmens duomenų apsauga. Duomenų saugumui užtikrinti taikome daug priemonių, tačiau jų, dėl to pačio saugumo, atskleisti negalime.
[[#ex]]
[[#ex]]
DARBUOTOJŲ GEROVĖ
Siekdami užtikrinti efektyvią oro uostų veiklą ir plėtrą, ypatingą dėmesį skiriame partneryste ir rūpesčiu grįstų santykių kūrimui tarp darbuotojo ir organizacijos. Nuolat tobuliname atlygio politiką ir naujų darbuotojų adaptacijos procesą, ugdome darbuotojų kompetencijas, skatiname ir sudarome sąlygas siekti karjeros įmonės viduje, siekiame vis didesnio darbuotojų įsitraukimo.
Vienas iš svarbiausių mūsų strateginių rodiklių siekiant stiprinti darbuotojų gerovę yra įsitraukimo indeksas, kurį nuo 2015 m. kasmet matuojame apklausos būdu. Apklausos rezultatai padeda identifikuoti pagrindinius kolegų ir kolegių lūkesčius, išgryninti tobulintinas sritis.
LENTELĖ: darbuotojų įsitraukimo indeksas, %
METAI | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 |
TIKSLAS | 63% | 65% | 67% | 69% | 70% | 70% |
FAKTAS | 67% | 62% | - | - | - | - |
[[#ex]]
[[#ex]]
ĮVAIROVĖ, LYGYBĖ IR ĮTRAUKTIS
![]() |
Nacionaliniuose atsakingo verslo apdovanojimuose didžiųjų įmonių kategorijoje laimėjome „Įvairovę skatinanti darbovietė 2023" apdovanojimą už įvairovės ir įtraukties skatinimą įmonėje ir už jos ribų. |
Mums itin svarbu, kad LTOU savo kasdieninėje veikloje kurtų aplinką, kurioje būtų gerbiama žmonių įvairovė, puoselėjamas vienodas ir nediskriminuojantis požiūris bei užtikrinamos žmonių teisės. Siekiame, kad mūsų aplinkoje visu jaustųsi 100 proc. savimi, tad nuo 2022 m. pradėjome intensyviai dirbti su šia tema:
Šios temos tikslas - gerėjantis bendras įvertinimas „Įvairovės chartijos" metinėje įvairovės ir įtraukties darbuotojų apklausoje. Šis rodiklis nuo 2023 m. yra įtrauktas prie įmonės strateginių tikslų.
LENTELĖ: įvairovės ir įtraukties metinės apklausos įvertinimas, balas iš 10
METAI | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 |
TIKSLAS |
n/d |
6.7 | 6.9 | 7.1 | 7.3 |
FAKTAS | 6.5 | - | - | - | - |
*bendras įvertinimas apklausoje atsirado tik 2023 metais.
2022 m. pasiruošėme žemiau pateiktas dvi politikas, kuriomis vadovaujamės puoselėjant įvairovę, lygybę ir įtrauktį.
SMURTO IR PRIEKABIAVIMO PREVENCIJOS POLITIKA
[[#ex]]
[[#ex]]
KLIENTŲ PATIRTIS
Klientų patirties gerinimas nuo 2014 m. yra strateginė mūsų veiklos kryptis, o lojalių keleivių procentas (apskaičiuojamas atliekant NPS tyrimą) – vienas iš strateginių veiklos rodiklių.
LENTELĖ: lojalių keleivių procentas (NPS)
METAI | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 |
TIKSLAS | 58% | 62% | 63% | 65% | 66% |
FAKTAS | 68% | - | - | - | - |
Siekiame užtikrinti visų keleivių poreikius, padėti jiems sumažinti kelionės stresą, pritaikyti infrastruktūrą ir procesus, kad visi klientai oro uostuose jaustųsi patogiai, tad vadovaujamės 2022 m. patvirtinta „Keleivių patirties gerinimo strategija 2030 m.“. Strategijoje numatoma daug veiksmų ir priemonių, kurios padės gerinti klientų patirtį keliaujant.
Turime procesus bei priemones, kurias vykdome nuolat:
Taip pat nemažą dalį klientų patirties temos organizacijoje sudaro darbas su keleiviais, turinčiais individualių poreikių (matomų ir nematomų negalių):
VISOS PASLAUGOS INDIVIDUALIŲ POREIKIŲ KELEIVIAMS
[[#ex]]
[[#ex]]
TRIUKŠMO VALDYMAS
Subalansuotas triukšmo valdymas, oro uostų apylinkėse įsikūrusių bendruomenių apsauga nuo orlaivių keliamo triukšmo yra būtina sąlyga sėkmingai mūsų veiklai ir plėtrai, tad savo veikloje vadovaujamės Jungtinių Tautų Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) orlaivių triukšmo valdymo metodu, pagrįstu 4 principais:
Visuose oro uostuose atliekame orlaivių keliamo triukšmo stebėseną (matavimus). Kasmet rengiame ir Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA) teikiame triukšmo stebėsenos ataskaitas, sudarome metinius triukšmo sklaidos žemėlapius, nustatome viršnorminių triukšmo zonų dydžius bei į viršnormines triukšmo zonas patenkančių gyventojų skaičių. Triukšmo valdymo efektyvumą vertiname pagal ataskaitose pateikiamus rodiklius.
LTOU kontroliuoja tas operacijas ir procedūras, kurios vyksta prieš orlaiviui kylant bei nusileidus (judėjimą riedėjimo takais, variklių bandymus ir kt.). Todėl siekiant kompleksinių triukšmo mažinimo sprendimų, bendradarbiaujame su oro navigacijos paslaugų teikėju VĮ „Oro navigacija“, valdančiu oro eismą ir nustatančiu oro eismo maršrutus, bei kitais partneriais. Sprendimus dėl triukšmą mažinančių procedūrų, susijusių su paties orlaivio operacijomis, priima orlaivių operatoriai ar jų įgulos.
Visa informacija apie Vilniaus, Kauno ir Palangos tarptautinių oro uostų perspektyvinius triukšmo žemėlapius, skirtus aerodromų triukšmo apsauginėms zonoms nustatyti čia.
[[#ex]]
VALDYSENOS SRITIS
|
[[#ex]]
ATSAKINGAS VALDYMAS
Siekiam būti Lietuvos augimo ir klestėjimo sparnais, tad mums labai svarbu atitikti verslo etikos, skaidrumo ir antikorupcijos reikalavimus.
Kiekvienais metais siekiame aukščiausio Valdymo koordinavimo centro gerosios valdysenos indekso įvertinimo. Šis įvertinimas yra vienas iš mūsų įmonės strateginių tikslų. Daugiau informacijos apie šį vertinimą čia.
METAI | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
TIKSLAS | A+ | A+ | A+ | A+ | A+ |
FAKTAS | A+ | - | - | - | - |
KORUPCIJA IR KYŠININKAVIMAS
Nuolat vertiname ir valdome korupcijos rizikas, ugdome nepakantumo korupcijai nuostatas tarp darbuotojų ir partnerių, sistemiškai diegiame priemones, skirtas pašalinti visas galimas korupcijos priežastis ir sąlygas.
Pagrindinis dokumentas, kuriuo vadovaujamės, yra LR Korupcijos prevencijos įstatymas bei jį įgyvendinantys teisės aktai, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymais tvirtinami sektoriaus atsparumo korupcijai dokumentai bei Korupcijos prevencijos tvarkos aprašas.
NULINĖ DOVANŲ POLITIKA
Įmonėje yra taikoma nulinė dovanų politika. Plačiau apie tai rasite čia.
[[#ex]]
[[#ex]]
TIEKIMO GRANDINĖ
Suprantame, kad dalis reikšmingo mūsų veiklos poveikio tvarumo atžvilgiu priklauso nuo mūsų tiekėjų. Renkantis prekes ar paslaugas mums svarbu, kad jos darytų kuo mažesnį neigiamą poveikį aplinkai visoje vertės grandinėje, būtų sukurtos užtikrinant žmogaus teisių apsaugą, laikantis etiško verslo principų.
VEIKLOS PARTNERIŲ ETIKOS KODEKSAS
2022 m. patvirtinome Veiklos partnerių etikos kodeksą ir apibrėžėme nuostatas, kurių savo veikloje ir bendradarbiaudami su mumis turi laikytis mūsų tiekėjai.
VEIKLOS PARTNERIŲ ETIKOS KODEKSAS
ŽALIEJI PIRKIMAI
Mūsų viešieji pirkimai reglamentuojami Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo (toliau – Įstatymas) ir kitų teisės aktų. Nuosekliai didiname žaliųjų pirkimų skaičių:
Nustatome žaliųjų pirkimų reikalavimus rengiant technines specifikacijas, nustatant tiekėjų kvalifikacijos reikalavimus ar kvalifikacinės atrankos kriterijus,pasiūlymų vertinimo kriterijus, pirkimo sutarties vykdymo sąlygas ir (ar) kitus reikalavimus tiekėjams. Didžiąją dalį prekių ir paslaugų perkame iš vietinių tiekėjų (Lietuvos Respublikoje) ir taip prisidedame prie vietinės ekonomikos stiprinimo – 2022 m. 90 proc. mūsų tiekėjų buvo vietiniai. Skatiname ir smulkaus, ir vidutinio verslo tiekėjų dalyvavimą mūsų viešuosiuose pirkimuose.
Ekonomikos ir inovacijų ministerijos kartu su Viešųjų pirkimų tarnyba konkurse „Efektyviausi viešieji pirkimai 2022“ buvome pripažinti nugalėtojais sumaniausiai organizuoto pirkimo kategorijoje. Mūsų įvykdytas Vilniaus oro uosto naujojo išvykimo terminalo ir transporto prieigų rangos darbų pirkimas, kuriame taikėme žaliųjų pirkimų kriterijus, įvertintas už efektyvų laiko valdymą ir gerosios tarptautinės praktikos pritaikymą. |
[[#ex]]